Thursday, September 11, 2008

Háncsvirág: új kiadás és kiállítás









A norvég népmesékben a királylányokat elraboló félelmetes szörnyeket nem sárkányok, hanem Trollok személyesítik meg. Ahogyan azt Vaskó Ildikótól, a Háncsvirág című kötet válogató szerkesztőjétől megtudtam, a Trollok valójában a természeti jelenségekben rejtőzködő lények: éjjel fává vagy kősziklává változnak, nappal pedig riogatják a falu jámbor népét.
Nekem ez nagyon tetszett. Borzongató gyerekkori emlékeket idézett fel bennem mindez: szürkületkor az erdő fái ijesztően emberszerűnek tűntek, az ágak mint hosszú karok nyúltak felém, a fák göcsörtjei pedig arcokra emlékeztettek, melyekről úgy éreztem, engem néznek.... Brrrrrr.

Régebbi munkám ez a könyv, jó pár éve már, hogy megjelent a Móra Kiadó http://www.mora.hu/ gondozásában. Egyrészt azért tettem fel az újdonságok közé, mert most újra megjelent és ismét kapható a könyv.
Másrészt pedig a kötet (színes és fekete-fehér) illusztrációiból szeptember 19-én kiállítás nyílik a Békéscsabán rendezendő norvég kulturális eseménysorozat keretein belül a Békés Megyei Jókai Színház Vigadó Galériájában.


HÁNCSVIRÁG - Norvég népmesék Móra Kiadó, 2004. Válogató szerkesztő: Vaskó Ildikó, felelős szerkesztő: Rét Viktória, tervező: Diósi Katalin










5 comments:

Huszár Boglárka - Bogart said...

Kétgyermekes anyaként ,munkáidat régóta ismerem, és szeretem. Most nagyon-nagyon örülök hogy blogolóként is rádtaláltam. Visszatérő vendég leszek :))
( egy festő)

Kriszta said...

Én még csak most ismertem meg Kata munkáit, de rögtön be is gyűjtöttem egy könyvet :)
Írtam is pár sort róla a blogomba, remélem Kata, nem bánod.
És várom a további bejegyzéseidet itt a blogodban! :)

Hajnalka Cserháti, Ojni said...

Mennyi Kata gyűlt már össze...! Hanem, kedves Szegedi Kata! Gratulálok a kiállításhoz és az új kiadáshoz! Ölellek; Hajni

Huszár Boglárka - Bogart said...

Én is csak pár hónapja blogolok. Először én sem értettem mindent, de mindig akad valaki akitől lehet kérdezni ;)

Kriszta said...

A kiállítást sajna nem tudom megnézni, viszont a könyvet már meg is kaptam ajándékba... :) Tobzódok! :)