Friday, September 12, 2008

A Fekete Világkerülő Ember


(az előző bejegyzés folytatása)


Évekig aztán nem is hallottam Boldizsár Ildikóról. Pedig a könyvének címe (Amália álmai - mesék a világ legszomorúbb boszorkányáról) beégett a tudatomba, olyannyira, hogy mindenhol kerestem, tudtam minden adatát (pl hogy a Lánchíd Kiadó adta ki és Szalma János illusztrálta), mégsem találtam sehol, még antikváriumban sem. Lassacskán aztán kezdtem megfeledkezni Amáliáról, meg az írójáról is, amikor egyszercsak megkaptam ajándékba valakitől Boldizsár Ildikó "A Fekete Világkerülő Ember" meséit (az Elektra Kiadó gondozásában, Erse Kata rajzaival). Nagyon megörültem, mert ez a kötet a rég áhított (és még sohasem olvasott) "Amália álmai" folytatása volt! Teljesen beleszerettem a mesékbe, és nagyon vágyakoztam arra, hogy egyszer megrajzolhassam őket.
(ez itt az én Világkerülő rajzom, akit kifejezetten a hölgylátogatók kedvéért tettem fel... :)
(folyt köv)

1 comment:

Ágics said...

Ez a mese nekem is az egyik kedvenc! Tudod melyik illusztrációd most a kedvencem? A Szabó Magda Tündér Lalában a fügében csücsülő Lalácska. Néha olyan erős belső sóvárgást, vágyakozást idéznek elő bennem az illusztrációid, egy szebb, és boldogabb világ után. Többek között ez is olyan, köszönöm!:) Az meg külön öröm, h a fiad rajzoltad meg Lalában, ettől még nagyobb áhítattal lapozgatom a könyvet!